Temat: [pr] Kto zniszczył legitymację gimnazjalisty?


To dlaczego w temacie wątku jest [Po]?


Bo linia wyjezdza z Poznania.


A moze ów zakład to jakis
podwykonawca wykonujacy przewozy na zlecenie MPK Poznan? Skad ja mam to
wiedziec?


Wystarczylo pamietac, ze nie mamy zarzadu ani KZK. Podmiejskie gminy same
organizuja komunikacje. Maja albo wlasne przedsiebiorstwa (Swarzedz,
Kleszczewo, Czerwonak, Tarnowo Podgorne, Suchy Las, Lubon, Kornik i
Komorniki), albo zlecaja komus (Murowana Goslina, Dopiewo, Puszczykowo).
Akurat linia 08 wyjezdza z Poznania, ale obsluguje ja ZK Suchy Las.

tg


Źródło: topranking.pl/1725/pr,kto,zniszczyl,legitymacje,gimnazjalisty.php


Temat: [pr] Kto zniszczył legitymację gimnazjalisty?


Wystarczylo pamietac, ze nie mamy zarzadu ani KZK. Podmiejskie gminy same
organizuja komunikacje. Maja albo wlasne przedsiebiorstwa (Swarzedz,
Kleszczewo, Czerwonak, Tarnowo Podgorne, Suchy Las, Lubon, Kornik i
Komorniki), albo zlecaja komus (Murowana Goslina, Dopiewo, Puszczykowo).
Akurat linia 08 wyjezdza z Poznania, ale obsluguje ja ZK Suchy Las.


No i skuli tego macie bajzel, 30 roznych rodzajow biletow w zaleznosci od
tego do ktorej wiochy linia wyjezdza :A tak mielibyscie jeden wspolny...

pdr
Olo


Źródło: topranking.pl/1725/pr,kto,zniszczyl,legitymacje,gimnazjalisty.php


Temat: [pr] Kto zniszczył legitymację gimnazjalisty?


Olo Kwasniak <o@poczta.wp.plwrote:
| Wystarczylo pamietac, ze nie mamy zarzadu ani KZK. Podmiejskie gminy same
| organizuja komunikacje. Maja albo wlasne przedsiebiorstwa (Swarzedz,
| Kleszczewo, Czerwonak, Tarnowo Podgorne, Suchy Las, Lubon, Kornik i
| Komorniki), albo zlecaja komus (Murowana Goslina, Dopiewo, Puszczykowo).
| Akurat linia 08 wyjezdza z Poznania, ale obsluguje ja ZK Suchy Las.

No i skuli tego macie bajzel, 30 roznych rodzajow biletow w zaleznosci od
tego do ktorej wiochy linia wyjezdza :A tak mielibyscie jeden wspolny...


Jaki jeden? A PKMcio Jaworzno a Prywaciarze, a MZK??? A Pyskowice? a Zawiercie :P


Źródło: topranking.pl/1725/pr,kto,zniszczyl,legitymacje,gimnazjalisty.php


Temat: [pr] Kto zniszczył legitymację gimnazjalisty?


| Wystarczylo pamietac, ze nie mamy zarzadu ani KZK. Podmiejskie gminy same
| organizuja komunikacje. Maja albo wlasne przedsiebiorstwa (Swarzedz,
| Kleszczewo, Czerwonak, Tarnowo Podgorne, Suchy Las, Lubon, Kornik i
| Komorniki), albo zlecaja komus (Murowana Goslina, Dopiewo, Puszczykowo).
| Akurat linia 08 wyjezdza z Poznania, ale obsluguje ja ZK Suchy Las.

No i skuli tego macie bajzel, 30 roznych rodzajow biletow w zaleznosci od
tego do ktorej wiochy linia wyjezdza :A tak mielibyscie jeden wspolny...


Kto zamienilby komunikacje PO+okolice na tą obslugiwana przez KZK niech sie wpisze

A.


Źródło: topranking.pl/1725/pr,kto,zniszczyl,legitymacje,gimnazjalisty.php


Temat: linie podmiejskie (dlugie)
"Karol 'Carlos' Cieśla" <karee@wywalto.poczta.onet.plnapisał(a):


| Nie ma na pewno. W Luboniu L-ki, w Swarzędzu S-ki,

Te dwie gminy w szczegolnosci - tutaj komunikacja miejska tak sie
rozbudowala, ze powrot do dawnej numeracji (czyli 3 linie dla
Swarzedza) jest zwyczajnie niemozliwy.


W Luboniu byłoby to jeszcze względnie możliwe: L1-53, L2+L3-121,
L4-117. Z LA, LB i L5 to już gorzej, ale w ostateczności zawsze można
zrobić 125, 126 i 127 ;-)


| Przy okazji - w zamierzchłych już czasach, gdy
| powstawały gminne komunikacje, Tarnowo Podgórne, Suchy Las,
| Rokietnica i Duszniki miały wspólną komunikację i wspólny system
| numeracji. Dopiero później wszystko się posypało.

Czy to byl jeden przewoznik na wszystkie gminy? Jak sie nazywal i
ile lat to trwalo?


Tak, był jeden przewoźnik - Międzygminny Związek Komunikacji
Podmiejskiej (lub coś w tym stylu - w każdym razie jakoś tak mi się
to zapamiętało, a nigdzie nie mogę znaleźć potwierdzenia tej nazwy)
z Tarnowa Podgórnego. Założono go w 1991 roku. Najszybciej wyłamał
się Suchy Las, bo już po kilku miesiącach. Za to w latach 1993-96
należały do niego Komorniki. Na początku 1999 r. został rozwiązany;
na jego miejsce powołano spółkę TPBus, z której po paru miesiącach
wystąpiła Rokietnica.


Źródło: topranking.pl/1725/linie,podmiejskie,dlugie.php


Temat: [pr] MPK chce kupić dwukierunkowe tramwaje
Witak Tomasz,

W Twoim liście datowanym 4 października 2004 (18:26:06) można przeczytać:


| Likwidacja przystankow przed rondem? No nie wiem czy to taki dobry
| pomysl. Zauwaz, ze to ogromny wezel przesiadkowy - Swarzedz, Czerwonak
| i Suchy Las. Zmuszasz w ten sposob ludzi zeby niepotrzebnie czekali
| kilka minut na przejazd przez rondo.


TGKilka minut? Nie fantazjuj w druga strone...

Zalezy jak sie swiatla uloza. Jesli pechowo, to trzeba czekac i przed
wjazdem i przed zjazdem. Teraz jak np ktos chce wsiasc do komunikacji
podmiejskiej, a jedzie 8 z centrum lub 7 czy 11 z Rataj - to musi
dluzsza droge pieszo przejsc zeby dotrzec na przystanek.


Źródło: topranking.pl/1725/pr,mpk,chce,kupic,dwukierunkowe,tramwaje.php


Temat: Autobusy zmienią trasy
A może tak uruchomić linię całodobową???
Bez przesady, mamy dobrą komunikację nocną, która przebiega po trasach
tramwajowych i głownych liniach autobusowych
Dam Ci przykład: 246 - trasa 18-tki i 60 oraz 64
Kolejny: 238 - trasa 18 i 74

Po co kolejne zmiany w numeracji. MPK w zeszłym roku już o tym pomyślało,
zwalniając numery linii nocnych dla dziennych: i tak z N49 postało 249, dzięki
temu może powstać autobus 49.

Nie przesadzajmy. Nie powstanie 99 linii tramwajowych, co najwyżej w
najbliższej przyszłosci do 20. Nocne będą oznaczane 21-29, cmentarne i
dodatkowe 31-39.

Numery 1xx są przeznacozne dla linii podmiejskich: np. 101, 107, 111, 188. Są
też przewoźników podmiejskich: 103, 107, 116.

Owszem powinny powstać tak jak jest w przypadku Swarzędza (S1, S2, S3...) i
Lubonia (L1, L2, L3) prefiksy dla gmin: Komorniki, SuchyLas, Kórnik, Tarnowo
Podgórne PREFIKSY. Przykład linia KPA KOMBUS nr 5. Wystarczy, że jest tramwaj
5. Po co więc autobus linii nr 5.???

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,67,40526860,40526860,Autobusy_zmienia_trasy.html


Temat: [pr] Dworzec brzydal na Piątkowie
http://www.poznan.naszemiasto.pl/wydarzenia/786266.html

MPK - W piątek wielkie otwarcie nowego dworca

W piątek - po ponad roku budowy - zostanie uroczyście otwarty nowy dworzec
autobusowy przy osiedlu Jana III Sobieskiego. Dziennikarze mogli go od
wewnątrz obejrzeć już wczoraj. Wszystkich zaskoczył wystrój wnętrza, a
właściwie jego brak. Ściany poczekalni są po prostu betonowe. Bez kropli
farby prezentują się fatalnie. Jak nieskończona budowa.

http://www.poznan.naszemiasto.pl/zdjecie/786266_40_1.html

- Z zewnątrz nie jest najgorzej - mówił zapytany o wrażenia prezydent
Poznania Ryszard Grobelny. - Wewnątrz wygląda to trochę tak, jakby był to
pusty budynek. Ale wiem, z własnych podróży, że tego typu wykończenie
betonowe jest najbardziej trwałe.
- Zobaczymy, co na to powiedzą mieszkańcy - mówił Henryk Spychalski,
zastępca dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Poznania. -
Myślę, że najważniejsze dla nich będą punktualność naszego taboru i
funkcjonalność tego dworca.
Już w sobotę od rana dworzec ma zacząć funkcjonować. Będzie się tu mieścił
punkt sprzedaży biletów przeniesiony z pętli tramwajowej, dyspozytornia i
garaż dla wypożyczalni rowerów. Być może pojawi się możliwość garażowania
prywatnych bicykli.
- Ten dworzec integruje komunikację miejską i podmiejską - zaznaczył
prezydent.
Są tu trzy perony z wiatami i umieszczonymi pod nimi ośmioma stanowiskami
dla autobusów MPK , kursującymi na liniach numer:51, 74, 76,88, 85,91,93 i
98. Są też cztery stanowiska dla pojazdów komunikacji podmiejskiej (Rokbus z
Rokietnicy, TPBus z Tarnowa, ZKP Suchy Las oraz Warbus z Murowanej Gośliny).
Rozdzielone są przystanki dla wysiadających i wsiadających. Na dworcu
zamontowany jest także elektroniczny system informacji pasażerskiej w
postaci dużych tablic. Bezpieczeństwo pasażerów powinno zapewnić 16 kamer
monitoringu. Pojawią się także automaty z napojami i słodyczami.
- Musieliśmy pokonać dwa poważne problemy - jeden to wodociąg o przekroju
tysiąca milimetrów, a drugi to odpowiednie zabezpieczenie odpływu wód
opadowych - tłumaczył H. Spychalski.
- Dworzec otwarty jest na przyjęcie kolejnych linii podmiejskich -
powiedział Wojciech Tulibacki, prezes MPK. - Być może niedługo powstanie tu
także dworzec kolejowy Poznań-Uniwersytet.
Do zamontowania pozostał tylko ekran dźwiękochłonny.
Beata Marcińczyk  -  POLSKA Głos Wielkopolski


Źródło: topranking.pl/1725/pr,dworzec,brzydal,na,piatkowie.php


Temat: Czerwonak bez biletów Teraz Aron Busy


Rafał Lamch <csi@interia.plnapisał(a):

Ja chciałbym tylko wtrącić, że dla mnie conajmniej wątpliwe jest
twierdzenie, ze stan komunikacji dowożącej do danego miasta leży poza
interesem tego miasta. Jeśli komunikacja podmiejska będzie nieefektywna,
to
wtedy większa ilość mieszkańców pojedzie samochodami, co zwiększy korki i
podniesie koszty zewnętrzne jakie podnosi miasto w związku ze zwiększonym
ruchem samochodowym. Idąc dalej - gorsze warunki dotarcia do miasta
skłonią
część potencjalnych podróżnych do rezygnacji z podróży co np. wpłynie
negatywnie na lokalną podaż pracowników, albo wpłynie negatywnie na obroty
przedsiębiorstw detalicznych na terenie miasta. W końcu zaś należy
pamiętać,
że możliwość wyjazdu z miasta np. na tereny zielone ma wpływ na kondycję
psychofizyczną mieszkańców, co w jakiejśtam perspektywie przekłada się na
ich zdrowotność - a zatem koszty utrzymania szpitali. I tak można wyliczać
bez końca. (...)


Może inaczej: jeśli na danym terenie masz syfną komunikację, to tereny
te są mniej atrakcyjne do zamieszkania, poziom życia jest na nich mniejszy
a ich cena mniejsza od tych położonych w atrakcyjniejszej lokalizacji
komunikacyjnej. Dziwię się zatem takim gminom jak Kleszczewo, Kórnik,
Luboń (poza 56), Suchy Las i paru innym, których poziom komunikacji
jest wprost skandaliczny, a ceny za przewozy niewspółgrające z syfnym
poziomem usług przewozowych. Wystarczy porównać ile buduje się
mieszkań, fabryk i innych w Swarzędzu, a ile np. w takim Luboniu,
w którym de facto nic się nie dzieje...

Pozdr.
user


Źródło: topranking.pl/1725/czerwonak,bez,biletow,teraz,aron,busy.php


Temat: [pr] KOMUNIKACJA PODMIEJSKA - Poznań mówi: nie


PKS dał na wjazd do siebie cenę wręcz zaporowa, a zobacz ile razy taki Luboń
chciałby tam wjechać każdego dnia.

Powody takiego postępowania UMP pięknie wyjaśnił m'teulin.


Tez im bedzie latwo przekonac wszystkich do integracji taryfowej.

Popatrzmy najpierw na cenniki miesiecznych sieciowek "gminnych" (popatrzmy na
te najdrozsze):

Rokbus: 147zl (bilet "C")
TP Bus: 119zl (bilet "B")
Warbus: 110zl (bilet "w obie strony" :P)
Wirazbus: b/d - strona w przebudowie
ZKP Suchy Las: 84zl (bilet "A": linie 05,06,07,08) lub 64zl (bilet "LA" tylko
linia 09)
Translub: 105zl (L3 Lubon-Towarowa) lub 81zl (Lubon-Gorczyn)
ZUK Komorniki: 122zl (bilet "B")
MPK Poznan 101: 125zl (cztery strefy)
MPK Poznan 107: 47zl

Biorac pod uwage przyszla podwyzke MPKu do 96zl za bilet miesieczny, to
potrzeba zakupu sieciowki poznanskiej bedzie oznaczac w praktyce PODWOJENIE
wydatkow na komunikacje. Bo przeciez bilety trasowane do 18 przystankow wiele
tansze niz te 96zl nie beda... Efekt? Ludzie z polnocnej czesci miasta beda
pewnie dojezdzac do PST samochodem i dalej pakowac sie w i tak juz
przeludnione PST. A inni? Od Swarzedza mamy szescio- lub czteropasmowke do
centrum, od Gorczyna bedziemy za chwile miec sliczna czteropasmowke z centrum
az do Komornik... Biorac pod uwage, ze uzywane gruchoty z Zachodu kosztuja
dzisiejszymi czasy niewiele, dojazd KM (a raczej KPm) do Poznania przestaje
miec jakikolwiek sens. Nawet jesli korki sie przez to wydluza, a za parking
trzeba bedzie zaplacic pare groszy...

Jesli ci ludzie maja nadal zostac w autobusach, to jedyna alternatywa jest
powazne - za przeproszeniem - rzygniecie dotacjami do biletow przez gminy. Nie
mowiac o tym, ze czestotliwosc kursowania tychze linii podmiejskich jest
zwykle katastrofalna (nie dotyczy Swarzedza) i zniecheca do ich korzystania
wszystkich, ktorzy nie musza tego robic. W Warszawie tymczasem wiele
podmiejskich ma juz czestotliwosc 20-minutowa w szczycie. I nie mowie tu
bynajmniej o liniach do Piaseczna czy C.H. Janki.

Pzdr
Karol Tyszka


Źródło: topranking.pl/1725/pr,komunikacja,podmiejska,poznan,mowi,nie.php





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
  Komunikacja podmiejska Suchy Las
Ząbki